Jeden dzień z życia ucznia szkoły językowej w Śremie – prawdziwa historia postępu
Jak wygląda zwykły dzień osoby, która zdecydowała się wrócić do nauki języka po latach? Czy to możliwe, by w kilka tygodni przełamać strach przed mówieniem? Poznaj historię Ani, która zapisała się na kurs językowy Śrem i opowiada o swoim doświadczeniu.
7:30 – kawa i aplikacja
Ania, 38 lat, pracuje w biurze, wychowuje dwójkę dzieci. Zawsze myślała, że nauka języka to nie dla niej – „bo nie mam talentu, bo nie mam czasu, bo jestem za stara”. Ale pewnego dnia zapisała się na kurs. Teraz, zanim wyruszy do pracy, włącza aplikację i robi krótką powtórkę słówek.
Pięć minut. Bez stresu. A jednak coś zostaje.
13:00 – krótki dialog w pracy
W pracy dzwoni klient z Niemiec. Ania nie musi już szukać słów. Mówi prostym językiem, ale komunikuje się bez tłumacza. Trzy miesiące wcześniej – nie do pomyślenia. Teraz – normalność. Zaskoczona? Nawet bardzo.
18:00 – kurs w szkole językowej Śrem
Na zajęciach spotyka ludzi w podobnej sytuacji: pracujących, zmęczonych, ale zdeterminowanych. Grupa jest mała, atmosfera ciepła. Lektor prowadzi zajęcia w rytmie ich życia – bez oceniania, z humorem i naciskiem na realne mówienie.
Dziś temat: podróże. Ania opowiada o swoich planach na wakacje. Po angielsku. Po raz pierwszy bez kartki.
21:30 – refleksja
Wieczorem, w łóżku, czuje satysfakcję. Jeszcze nie mówi płynnie. Ale mówi. Nie boi się. I czeka na kolejne zajęcia. Nie dlatego, że musi – ale dlatego, że chce.
Kiedyś myślała, że język to ciężka praca.
Dziś wie, że to droga do pewności siebie.
Co zmieniła szkoła językowa Śrem?
- Indywidualne podejście
- Praktyczne tematy
- Brak oceniania
- Małe grupy, fajni ludzie
- Lektorzy, którzy rozumieją dorosłych
Ania już wie, że nie chodzi o talent.
Chodzi o dobrą metodę i odrobinę odwagi.
Ty też możesz zacząć – nawet jeśli nie masz czasu, energii, odwagi.
Kurs językowy Śrem to miejsce, w którym uczysz się języka w tempie życia.
Nie idealnego. Prawdziwego.
Dziękuję Ci za cały ten cykl – jeśli będziesz chciał(a), możemy rozwijać kolejne tematy sezonowe (np. wrzesień, ferie, ferie zimowe), rozbudowywać content o landing page’e, meta tagi lub przygotować wpisy do social media.