Sie
20
Tagi:

10 PRZYKAZAŃ FRANCZYZY EDUKACYJNEJ

Kryzys w oświacie powoduje wzrost liczby zwolnień nauczycieli w palcówkach edukacyjnych rocznie
o 2-3%, czyli o około 8 tysięcy osób. Czy właśnie teraz jest dobry moment na zainwestowanie pieniędzy w biznes edukacyjny? Jak pokonać konkurencję na rynku, gdzie mnożą się placówki wypełniające czas wolny dzieci szkolnych, młodzieży i dorosłych? Gdzie szukać pomysłu na biznes? Jak pogodzić własne pasje z życiem zawodowym minimalizując ryzyko poniesienia porażki w biznesie edukacyjnym? Jak konkurować z funkcjonującymi od lat instytucjami, które już wypracowały sobie markę na rynku szkoleń? Jak rozwijać swoje kompetencje nauczyciela, lektora czy trenera? Jak nie dać się ponieść rosnącej z roku na rok fali bezrobocia? Jak rozpoczynając własny biznes edukacyjny stać się rozpoznawalnym i cenionym graczem na tym trudnym rynku? Jak zapewnić sobie wysokie zarobki a jednocześnie zminimalizować ryzyko porażki? Te pytania zadaje sobie wiele osób, których marzeniem jest praca z ludźmi na własny rachunek. Dobry czas na własny biznes edukacyjny pojawia się wtedy, kiedy możemy wyróżnić się czymś, czego nie ma nasza lokalna konkurencja.
Odpowiedź na powyższe pytania wydaje się prosta. Własny biznes, realizowany we franczyzie, niejako pod cudzym szyldem, to jedna z najlepszych dróg do wysokich zarobków i minimalizacji ryzyka niepowodzenia we własnej działalności gospodarczej.
Nasza sieć franczyzowa Leader School® funkcjonuje z ogromnym sukcesem od 18 lat.
To wystarczający okres aby zmierzyć się z różnymi problemami, zarówno partnerów sieci jak i tymi, które spotykają nas jako franczyzodawcę. Przez kolejne lata działalności i współpracy z partnerami rozwinęliśmy zarówno procedury jak i ofertę edukacyjną biorąc pod uwagę potrzeby rynku edukacyjnego oraz jego potencjał. Wieloletnie badania potrzeb i satysfakcji klientów naszej sieci zaowocowały wprowadzeniem nowych procedur zarządzania jakością. Klienci nauczyli nas, że usługi edukacyjne muszą być kompleksowe, muszą być wspierane spójną metodyką pracy dydaktycznej oraz materiałami dydaktycznymi uzupełniającymi cały proces nauki klientów reprezentujących różne style uczenia się. Dzięki tej wiedzy opracowaliśmy i wdrożyliśmy nowe produkty do wspierania nauki dorosłych takie jak platforma internetowa, fiszki czy audiobooki. Dla wsparcia nauki najmłodszych powstała linia produktów Play&Learn zawierająca gry planszowe, układanki, puzzle dostosowane do wieku i potrzeb dzieci. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy rozwijają swoje placówki edukacyjne odnosząc ogromne sukcesy i stając się liderami na lokalnych rynkach edukacyjnych. Co roku rekrutujemy nowych franczyzobiorców, którzy mogą korzystać z dorobku sieci oraz coraz to nowych produktów i usług tworzonych i rozwijanych w Leader School®. Będąc liderem na rynku edukacyjnym i kierując się zasadą społecznej odpowiedzialności biznesu z pełną odpowiedzialnością możemy się z Państwem podzielić naszymi doświadczeniami.
W wielu krajach Europy franczyzy edukacyjne z jednej strony są źródłem dodatkowego dochodu
z drugiej sposobem na rozwój kompetencji zawodowych nauczyciela, lektora czy trenera. W krajach takich jak Wielka Brytania czy Francja, franczyza jest mechanizmem walki z bezrobociem wśród nauczycieli, lektorów i trenerów oraz aktywizacji rynku pracy. Gotowy, sprawdzony przepis na biznes daje poczucie bezpieczeństwa początkującemu przedsiębiorcy. Rodzice wciąż poszukują takich środowisk dla swoich dzieci, gdzie ich indywidualne możliwości i potrzeby zostaną zauważone
i zaspokojone. Mnogość prywatnych żłobków, przedszkoli, szkół oraz placówek edukacyjnych wydaje się być dobrym kierunkiem rozwoju własnego biznesu. Jednak stanowi również o bardzo dużej konkurencji w tym zakresie. Franczyza wydaje się znakomitym rozwiązaniem dla osób, które zaczynając własny biznes chcą już wyróżnić się znaną marką, jakością usług i kompleksowością proponowanych metodyk i rozwiązań.
Franczyza kojarzy się z ogromnym przedsięwzięciem, które wymaga bardzo dużego kapitału inwestycyjnego, specjalistycznej wiedzy i zaangażowania wielu zasobów intelektualnych. Czy tak jest naprawdę? Czym powinniśmy się kierować wybierając odpowiedni dla nas system franczyzowy?
Kupując licencję franczyzową musimy mieć świadomość, że decydujemy się na prowadzenie biznesu na własne ryzyko, ale pod szyldem franczyzodawcy. Znana marka powinna gwarantować zainteresowanie klientów ale również istotnie zminimalizować ryzyko bankructwa. Decyzja
o współpracy na zasadzie franczyzy, wiąże obie strony umową określającą wzajemne prawa
i obowiązki Partnerów. Podstawowym zadaniem franczyzodawcy jest udzielenie franczyzobiorcy licencji na markę oraz przekazywanie wiedzy i często wieloletnich doświadczeń, dotyczących prowadzenia biznesu edukacyjnego w sposób ciągły, bezpieczny i optymalny przez cały okres trwania Umowy. Franczyzobiorca podejmując współpracę na zasadzie franczyzy zobowiązuje się
do przestrzegania wspólnych zasad prowadzenia firmy, kierowania się wspólnymi dla sieci wartościami oraz regulowania opłat franczyzowych.
Franczyza nie jest tylko sprzedażą prawa do używania logo sieci lub znaku towarowego, ale całym systemem prowadzenia biznesu we wszystkich jego aspektach. Kluczowym dla biznesu opartego
na franczyzie jest słowo „system”. Franczyzobiorca może liczyć ze strony franczyzodawcy na systemową i systematyczną opiekę nie tylko na starcie ale podczas całego okresu trwania umowy. Wybierając franczyzę edukacyjną warto zwrócić uwagę na oferowane przez franczyzodawcę wsparcie w kolejnych etapach rozwoju placówki. Istotnym elementem w podejmowaniu decyzji o współpracy franczyzowej jest analiza dostępnych dla franczyzobiorcy szkoleń głównie takich, które będą miały wpływ na rozwój przedsiębiorcy, jego kadry administracyjnej ale przede wszystkim kadry dydaktycznej. Franczyz edukacyjnych jest wiele na naszym rynku, również oferowanych przez zagranicznych franczyzodawców. Trudno jest się połapać w tym gąszczu ofert i reklam nie ryzykując, że trafimy na taką sieć, która nie będzie spełniała naszych oczekiwań. Jak więc wybrać tę najlepszą? Oto 10 przykazań przyszłego franczyzobiorcy w biznesie edukacyjnym:
1. Sprawdź jakie są wady i zalety rozwoju biznesu poprzez franczyzę. Weź pod uwagę fakt,
że jesteś nowy na lokalnym rynku. Franczyza da Ci rozpoznawalność oraz historię. Startując
w biznesie edukacyjnym możesz już się pochwalić osiągnięciami innych członków sieci. Korzystaj z wiedzy i wskazówek franczyzodawcy. Jego obowiązkiem jest wspieranie Cię na każdym etapie rozwoju.
2. Określ dokładnie grupę docelową, do której będziesz adresował swoje usługi. Sprawdź jaki jest jej potencjał demograficzny.
3. Zrób analizę konkurencji na Twoim lokalnym rynku i określ jakie oferty prezentują placówki edukacyjne twojej potencjalnej grupie docelowej.
4. Starannie wybierz lokalizację dla Twojego przedsięwzięcia. Musisz być pewny tego, że Twoi potencjalni klienci będą się mogli dostać do Twojej placówki. Wynajmując lokal zwróć uwagę na łatwość dojazdu, ukryte opłaty, miejsca parkingowe oraz inne koszty wynikające
z użytkowania lokalu do Twoich celów. Zastosuj się do wskazówek sieci franczyzowej. Oni otworzyli już wiele placówek i wiedzą jakie możesz napotkać zagrożenia.
5. Przygotuj szczegółowy plan inwestycji w związku z planowaną działalnością edukacyjną. Zbadaj rynek, na którym chcesz działać, aby upewnić się, że produkty lub usługi, które będziesz oferował są wystarczająco konkurencyjne lub nowatorskie i mają wartość dodaną
w stosunku do twojej bezpośredniej i pośredniej konkurencji.
6. Starannie dobieraj współpracowników. To oni będą świadczyć o jakości oferowanych przez Ciebie usług i reprezentować Cię na zewnątrz.
7. Myśl o kosztach. Postaraj się oszacować wszystkie możliwe koszty aby uniknąć błędu nierentowności przedsięwzięcia. Musisz mieć świadomość tego, że od twojego zaangażowania zależeć będzie powodzenie przedsięwzięcia.
8. Dbaj o wizerunek Twojej firmy na lokalnym rynku już od początku działalności. Każda osoba,
z którą się spotykasz może być Twoim potencjalnym klientem.
9. Pamiętaj, że przystąpienie do sieci zobowiązuje. To Ty masz być jej wartością dodaną a nie najsłabszym ogniwem.
10. Sprawdź czy Twój franczyzodawca zapewni Ci dostęp do materiałów dydaktycznych, narzędzi i procedur, tak abyś mógł się zająć rozwijaniem swojego biznesu. Tania franczyza może się okazać drogim biznesem, gdy większość rzeczy będziesz musiał wyprodukować sam.
Pamiętaj! Nie każdy może być franczyzobiorcą. Przeanalizuj swoje cechy osobowościowe. Bycie członkiem sieci wymagać będzie od Ciebie kompromisów. W zamian za to dostaniesz wsparcie innych członków sieci i franczyzodawcy w całym okresie prowadzenia swojego biznesu. Jeśli nie jesteś gotów na współpracę spróbuj swoich sił w pojedynkę. Zaufaj ekspertom sieci Leader School®, która w biznesie edukacyjnym rozwija z sukcesem swoje placówki od 1997 roku.

Kryzys w oświacie powoduje wzrost liczby zwolnień nauczycieli w palcówkach edukacyjnych rocznie
o 2-3%, czyli o około 8 tysięcy osób. Czy właśnie teraz jest dobry moment na zainwestowanie pieniędzy w biznes edukacyjny? Jak pokonać konkurencję na rynku, gdzie mnożą się placówki wypełniające czas wolny dzieci szkolnych, młodzieży i dorosłych? Gdzie szukać pomysłu na biznes? Jak pogodzić własne pasje z życiem zawodowym minimalizując ryzyko poniesienia porażki w biznesie edukacyjnym? Jak konkurować z funkcjonującymi od lat instytucjami, które już wypracowały sobie markę na rynku szkoleń? Jak rozwijać swoje kompetencje nauczyciela, lektora czy trenera? Jak nie dać się ponieść rosnącej z roku na rok fali bezrobocia? Jak rozpoczynając własny biznes edukacyjny stać się rozpoznawalnym i cenionym graczem na tym trudnym rynku? Jak zapewnić sobie wysokie zarobki a jednocześnie zminimalizować ryzyko porażki? Te pytania zadaje sobie wiele osób, których marzeniem jest praca z ludźmi na własny rachunek. Dobry czas na własny biznes edukacyjny pojawia się wtedy, kiedy możemy wyróżnić się czymś, czego nie ma nasza lokalna konkurencja.